ספרים לגיל שנתיים

יש הרבה מאוד סוגי סיפורים לגיל שנתיים והמטרה של כולם היא לעודד אצל הפעוטות את יכולת הדמיון, יכולת החשיבה וגם את יכולת האמפתיה והיכולת לשאול שאלות. ריכזנו עבורכם רשימה של ספרים מומלצים לגיל שנתיים.

מה בכתבה?

ספרים הם אחד הדברים שהכי מפתחים את הילדים שלנו – כבר מגיל ממש צעיר כמו גיל שנתיים ואפילו לפי כן. הקראה של ספר לילד או לילדה בני שנתיים מעודדת את פיתוח הדמיון שלהם והרמה השפתית שלהם והעושר השפתי שלהם (אוצר מילים). אם מי שמקריא לפעוט את הספר הוא אחד ההורים אז ההקראה של הספר גם מקבלת נופך רגשי – של חיזוק הקשר בין הילד וההורה. אם אתם רוצים לתת לפעוט מתנת יום הולדת איכותית לגיל שנתיים – ספר הוא בחירה מעולה מבחינת הערך שהוא מציע. יש הרבה מאוד סוגי סיפורים לגיל שנתיים והמטרה של כולם היא לעודד אצל הפעוטות את יכולת הדמיון, יכולת החשיבה וגם את יכולת האמפתיה והיכולת לשאול שאלות.

ברשימה הבאה של הספרים לכל ספר יש הרבה מה להציע לפעוטות בני ובנות שנתיים:

הבית של יעל \ מרים רות

ספר זה נחשב לספר קלאסי בספרות לגיל הרך בעברית. הספר מספר על ילדה שמחפשת לעצמה בית. הילדה – יעל מחפשת מקומות שונים לקרוא להם בית ועוברת מסע חיפושים של בית בדפי הספר – רק בשביל לגלות בסופו שהבית שלה הוא אמא שלה, המשפחה שלה והיא עצמה.

מעשה בחמישה בלונים \ מרים רות

גם ספר זה נחשב לספר קלאסי בספרות לגיל הרך בעברית. הספר מספר על חבורת ילדים שלכל אחד מהם בלון שהולכים לטיול כקבוצה ביחד עם הבלונים. במשך הסיפור כל בלון נעלם מסיבה אחרת (אחד מתפוצץ, אחד עף למעלה בשמיים בגלל הרוח וכדומה…). הספר עצמו אולי נראה על פני השטח פשוט – אך למעשה יש בו רבדים עמוקים. הספר מפגיש את הילדים עם בעיות של פרידה ואובדן (הפרידה והאובדן של הבלון הם סמל לפרידה מאמא ואבא שהולכים לישון בלילה או שהולכים בבוקר לגן וגם לאובדן של דברים שונים בחיים החל מחפצים ועד אנשים) ומראה להם איך ניתן להתמודד איתם.

איילת מטיילת \ רינת הופר

בספר הילדה איילת הולכת לטיול ופוגשת בדרך חיות שונות ומיוחדות. איילת אוספת את כל החיות לחיקה ומביאה אותם בסוף הסיפור הביתה. ספר זה יכול ללמד ילדים בגיל הרך כמה חשוב לקבל את האחר וכמה חשוב שיש חברים.

הארנב הקשיב \ קורי דורפלד

ספר זה עוסק בילד שבונה ארמון והאמרון שלו נהרס. כל החיות מנסות לנחם את הילד – כל אחת בדרך אחרת שלא מסייעת לו באמת. רק הארנב מקשיב לילד ונותן לו חיבוק – מה שעוזר לילד להתגבר על תסכולו ועל אובדן הארמון שבנה ולהמשיך הלאה. ספר יכול להתאים גם להורים וגם לילדים כי לכולם יש מה ללמוד ממנו – על כוח שיש לקשר עם אחר משמעותי ועל החשיבות של ההקשבה, ההכלה והחיבוק והנחמה והתפתחות אישית שניתן לקבל מאותו הקשר גם בכישלון אישי.

מיץ פטל\ חיה שנהב

הספר מיץ פטל הוא ספר חשוב בספרות הילדים הישראלית. אין ילד שלא מכיר את הסיפור על האריה שגר בבית ומסתתר ועל חיות היער שמנסות להבין מי זאת החיה שמסתתרת בבית. הספר מלמד את הילדים אודות חדוות היצירה והיצירתיות, כמה חשוב שיש חברים וכמה חשוב לסלוח להם כאשר הם טועים ולקבל אותם כאשר הם שונים מאתנו.

תהיו חברים \ רות אוהי

בלב ספר זה נמצאת בעיה שיש לאנשים רבים גדולים כקטנים – לכולם יש חרדה, מבוכה ותחושות לא נעימים. הספר מלמד את הילדים לא לשמור לעצמם את הרגשות הלא נעימים האלו אלא ללמוד לשתף בהם חברים ולהרגיש את אותם הרגשות ביחד איתם.

תודה לפני השינה \ מרי לין ריי

סיפור זה מתאר את הרגעים הקרובים והיפים שקורים בין ילדים והוריהם בשעת השינה – כאשר ההורים משכיבים את הילדים לישון. הספר מתאר בפשטות ותום את הרגעים החמים האלו כאשר עושים, מקלחת ומתכוננים לשינת לילה טוב. הספר יכול לסייע להורים להכניס את הילדים לשגרת שינה והוא גם מסייע לילדים להירדם באופן מהיר וקל יותר.

אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים \ ד"ר סוס

ספר זה כמו כמעט הרוב המוחץ של ספריו של ד"ר סוס כתוב בחרוזים. זהו ספר מצחיק ומעניין שמלמד את הילדים כמה חשוב לצאת למסע ולא לפחד ושגם אם לא יודעים מה היעד הסופי, חשוב ליהנות מהדרך וללמוד ממנה מה שרק אפשר – ממש כמו בילדות ובחיים עצמם.

האריה שאהב תות \ תרצה אתר

בספר זה יש בעיה! האריה בספר רוצה לאכול תותים -אבל אין במקום המגורים שלו (היער) תותים. הספר מתאר כיצד האריה לא מוותר על הרצון שלו לאכול תותים ולבסוף מצליח להשיג אותם (לא נגלה איך) רק בשביל לגלות שהוא בכלל לא אוהב לאכול תותים כי זה לא טעים לו. הספר מלמד גם את ההורים וגם את הילדים שיש דברים בחיים שלא משנה כמה פעמים יגידו לנו שאנחנו טועים בהם – אנחנו חייבים לטעות וללמוד מהטעות לבד.

אני אוהב אותך תמיד \  ספרינג מארק ובראון אליסון

ספר זה מתאר בפשטות אך עם זאת עם עומק של רגשות את הקשר הייחודי והחזק שקיים בין הורים והילדים שלהם. הספר יכול לעודד שיח בין ההורה והילד – בנוגע לקשר שלהם ולאהבה שיש בניהם.

תירס חם \ מרים רות

ספר זה הוא ספר קלאסי בספרות העברית. הספר מספר על ילד ששר על תירס חם ומצרף אליו לשירה ולנגינה עוד ילדים נוספים – והם כולם הולכים בשיירה לאכול תירס. כאשר הילדים מגיעים למי שהם ציפו שיביא להם תירס – הם מגלים שאין לו תירס. ספר זה יכול ללמד את הילדים איך לא תמיד מקיימים הבטחות, איך להתמודד עם אכזבות וגם שלפעמים גם כאשר אנחנו מבינים משהו אחד מאדם שאמר לנו משהו – אדם זה בכלל התכוון למשהו אחר.

הפיל שרצה להיות הכי \ פאול קור

הספר מספר על פיל שרוצה להיות הכול חוץ מאפור – כלומר הוא לא רוצה להיות פיל ולא מקבל את עצמו כמו שהוא. הספר מתאר את תהליך הקבלה העצמית של הפיל החל מנקודת ההתחלה בה הוא מנסה להחליף את צבע עורו ועד ההבנה, ההשלמה והקבלה שלו שהכי טוב ומתאים לו להיות בדיוק כמו שהוא – אפור. זהו תהליך שחשוב ללמוד בכל גיל.

לספרי ילדים יש עומק וחשיבות רבה בהתפתחות המחשבה, היצירה, היכולות הרגשיות ויכולות השפה של פעוטות. מקווה שמצאתם ברשימה של הספרים לגיל שנתיים ספר שיתאים לתא המשפחתי שלכם.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא באתר

רוצים לדבר איתנו?

עוד באתר בייביטוק

הזמנת תחתונים לילדים

מי שצריכה תחתוני בנות מעולים, ממש יפים וגם זולים. הגדולה שלי היתה איתם שנתיים ועכשיו אני מעבירה לקטנה. שימו לב שהמידות קטנות אז קחו מידה

קרא עוד »
אריזת ציוד לחופשה עם תינוק

רשימת ציוד לחופשה עם תינוק

הנה רשימה של ציוד תינוקות חיוני לחופשה, הכוללת פריטים כלליים ופריטים ספציפיים לטיסה: פריטים כלליים פריטים ספציפיים לטיסה טיפים לאריזת ציוד לתינוק לחופשה אני מקווה

קרא עוד »
קסילופון

השוואת קסילופונים לפעוטות

קסילופון הוא כלי נגינה פשוט וקל לנגינה, אך הוא יכול לייצר מגוון רחב של צלילים. בשל כך, הוא נחשב לכלי נגינה מצוין לילדים, כולל תינוקות.

קרא עוד »