האם להביא דולה ללידה ומה המחיר?  

מה בכתבה?

יש הרבה אירועים מרגשים בחיים אך ספק אם יש עוד אירוע כה מרגש כמו לידה. בין אם זו לידה ראשונה ובין אם זו לידה רביעית הלידה תמיד מרגשת ומלאה ברגשות. אך שימו לב, לידה יכולה להיות גם מאוד מפחידה ומלווה בחששות רבים ואפילו בחרדה. האם היולדת יכולה לפחד מהכאב שתחוש בלידה או שמא חס וחלילה משהו ישתבש במהלך הלידה והבריאות של התינוק תהיה בסכנה.  החרדה שנשים רבות חשות לקראת לידת התינוק שלהם היא מובנת וטבעית מאוד.

אם פעם נשים היו מתמודדות עם החרדות האלו לבד או בעזרת חברה טובה או קרובת משפחה כמו אמא או אחות – הרי שהיום יש נשות מקצוע מומחיות לליווי לידה וקוראים להן דולות. דולה מתמחה בליווי רגשי ופיזי של היולדת. היא מכינה את היולדת ללידה, נמצאת בזמן הלידה איתה וגם לאחר הלידה מסייעת לה לעבד את הרגשות שהיו בלידה עצמה. הדולה יכולה ללוות את היולדת ואת בן זוגה גם במהלך ההיריון והחרדות הרבות שיש בו. יש דולות שמציעות גם מלבד שירות ליווי ההיריון והלידה גם קורס הכנה ללידה.

יתרונות וחסרונות בהבאת דולה ללידה

הבחירה ללדת בעזרת דולה היא בחירה שיש לה גם יתרונות וגם חסרונות. היתרונות בהבאת דולה הם:

  • הדולה יכולה לתמוך ביולדת באופן מלא ורגשי, מבלי שיהיה בינה ובין היולדת משקעים מהעבר (כמו למשל משקעים רגשיים שיש בקשר בין כל אמא ובת)
  • ממש כמו פסיכולוג – גם הדולה היא אש מקצוע והיא עברה הכשרה מקצועית שמאפשרת לה לתמוך באופן הטוב ביותר ביולדת.
  • לדולה יש כלים מקצועיים איך להרגיע את הכאב של היולדת באופן טבעי ואיך לעזור לה להתמודד עם חרדות (למשל דמיון מודרך, נשימות, דיבור)

כאשר את בוחרת ללדת בעזרת דולה חשוב שתהיי מודעת לכך שיש לזה גם חסרונות ולא רק יתרונות. החסרונות בבחירה של לדת בעזרת דולה הם:

  • שירותי הדולה עולים כמה מאות שקלים וגם ככה בלידה של תינוק חדש יש לזוג ההורים הרבה הוצאות כמו קנייה של ציוד לחדר התינוק, בגדים, ציוד להאכלה, חיתולים ועוד… .
  • כאשר את בוחרת ללדת עם דולה את למעשה מכניסה אדם זר (נחמד ומקצועי ככל שתהיה) לאחד האירועים הכי אינטימיים ואישיים שיהיו לך אי פעם בחיים ולא לכולן זה מתאים.
  • לא כל דולה מתאימה לכל יולדת – לפעמים זה עניין פשוט של כימיה והתאמה. חשוב שתוודאי לפני שאת שוכרת את הדולה בסדרת מפגשים שיהיו לפני הלידה – שאת מרגישה בנוח בחברתה ושיש לכן כימיה טובה אחת עם השנייה.

בין אם את בוחרת לשכור דולה או לא חשוב שתבחרי לפי מה שנכון ומתאים לך! מה שיוכל להתאים לחברה הכי טובה שלך או לאחותך – לא בהכרח נכון ומתאים עבורך. בלידה הכי חשוב שתרגיש בנוח ושיהיה לך נעים ורק את יכולה לדעת עם נכון לך ללדת עם דולה או לא.

סדרי גודל של מחירים של דולה

עלות השירותים של דולה היא לא זולה. בדרך כלל שירותי הדולה כוללים מספר פגישות הכנה לפני הכנה, ליווי בעת הלידה עצמה וגם פגישת סיכום של עיבוד הלידה. השירותים של דולה יכולים לנוע מכמה מאות שקלים לעד אלפי שקלים בודדים. מחיר של דולה לאחר שהיא סיימה את ההתמחות שלה יכול לנוע מ-800 שקלים עד כ-1500 שקלים לליווי ההיריון ותהליך הלידה. המחיר תלוי בין השאר באזור בו היולדת גרה ובוחרת ללדת – דולות במרכז הארץ יקרות יותר מדולות שעובדות בצפון או בדרום הארץ. דולה בעלת ניסיון רב והמלצות יכולה לעלות בין 2000 שקלים ל-5000 שקלים לשירות של ליווי היריון ולידה. חשוב לציין שחלק מהדולות מציעות גם חבילת שירותים מוזלת שכוללת גם ליווי היריון ולידה וגם קורס הכנה ללידה.

מה חשוב לשים לב בבחירת דולה

לפני שאתן שוכרות את הדולה, שימו לב שאתן מתחברות רגשית אל הדולה. זה לא מספיק שהדולה תהיה מקצועית את (וגם בן זוגך) צריכה לאהוב אותה ולהתחבר אליה רגשית. בשיחה הראשונה פנים אל הפנים עם הדולה תנסי למצוא איתה את החיבור האותנטי והמיוחד איתה ואם הוא קורה אז זה סימן שלא כדאי לך לשכור את השירותים שלה. את תרגישו מתי יש את החיבור הזה כי אפשר לזייף אותו – או שהוא קורה או שלא. אם זאת, לפעמים צריך יותר מפגישה אחת בשביל לדעת עם אשת מקצוע מסוימת תתאים לליווי ההיריון שלך או לא.

מתי לחפש דולה

חשוב שתתחילי לחפש את הדולה כבר בשליש הראשון או השני של ההיריון ולא תחכי לחודש השמיני או התשיעי בשביל למצוא דולה שתתאים לך. לעיתים יכול לקחת זמן למצוא את אשת המקצוע שתתאים לליווי ההיריון שלך גם בגלל שיכול להיות שלא תתחברי לכל אחת וגם בגלל שרוב הדולות האיכותיות יותר והמנוסות עמוסות בעבודה – ולכן חשוב לשריין את הליווי שלהן ואת השירותים שלהן הרבה זמן מראש.

נעזרת בשירותה של דולה בלידה? נשמח שתכתבי לנו בתגובות שקוראות נוספות יכלו לשמוע על החוויה שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא באתר

רוצים לדבר איתנו?

עוד באתר בייביטוק

הזמנת תחתונים לילדים

מי שצריכה תחתוני בנות מעולים, ממש יפים וגם זולים. הגדולה שלי היתה איתם שנתיים ועכשיו אני מעבירה לקטנה. שימו לב שהמידות קטנות אז קחו מידה

קרא עוד »
אריזת ציוד לחופשה עם תינוק

רשימת ציוד לחופשה עם תינוק

הנה רשימה של ציוד תינוקות חיוני לחופשה, הכוללת פריטים כלליים ופריטים ספציפיים לטיסה: פריטים כלליים פריטים ספציפיים לטיסה טיפים לאריזת ציוד לתינוק לחופשה אני מקווה

קרא עוד »
קסילופון

השוואת קסילופונים לפעוטות

קסילופון הוא כלי נגינה פשוט וקל לנגינה, אך הוא יכול לייצר מגוון רחב של צלילים. בשל כך, הוא נחשב לכלי נגינה מצוין לילדים, כולל תינוקות.

קרא עוד »