איך לשרוד חופשה עם תינוק

יציאה לחופשה עם תינוק היא אתגר, במיוחד אם החופשה היא בחו"ל, באזור שאנחנו לא מכירים ואולי גם לא דוברים את השפה. במצבים כאלו האתגר למצוא פתרונות לצרכים שמתעוררים (שגרתיים ומיוחדים) הופך היות גדול יותר.

מה בכתבה?

כדי לעזור לכם, ההורים לתינוק, לא לפחד לצאת לחופשה ואפילו להנות ממנה, ריכזנו מספר טיפים. אולי את חלקם אתם מכירים, אבל הם יעזרו לכם ולתינוק לשרוד את החופשה בריאים ונהנים.

תינוקות, אי אפשר איתם ואי אפשר בלעדיהם. אנחנו לא בטוחים שזה משפט מוכר, אם כי, לנו כהורים יצא לומר אותו לפחות פעם אחת (כמובן שבסיטואציה הומוריסטית, אנחנו אוהבים את הילד שלנו, רוב הזמן).

טיפ דירות על פני מלונות

עידן התיירות של היום מציע אפשרויות לינה שבעבר לא היו קיימות או היו קיימות אך במבחר קטן ובאיכות נמוכה .לשמחתנו היום המצב השתנה לחלוטין ודירות הפכו לשיטת לינה מקובלת ואף איכותית.

לינה בדירה מושכרת מאפשרת, מטבח מאובזר ולרוב עוד חדר לינה שיכולים לתת מענה לשני צרכים משמעותיים ביותר. הראשון, אפשרות להכנת אוכל מתאים לתינוק בנוחות, עם ציוד וכלים. השני, חדר שבו התינוק יכול לישון את שינת הצהרים שלו או שינה בכלל ולכם כהורים יהיה מרחב שבו יהיה לכם זמן לעצמכם בלי שתצטרכו להיות בשקט, בלי אור וחוששים שמא הוא יתעורר.

טיפ כיסא בטיחות

ישנן חופשות שבהן חייבים להשכיר רכב כדי להגיע ממקום למקום ובכלל עם תינוק, רכב פרטי יעיל ונוח יותר מתחבורה ציבורית ומוניות. לרוב, ניתן להשכיר דרך חברת השכרת הרכב כיסא, אך לצערנו חברות אלו נוטות לדרוש לא מעט כסף עבור הכיסא ועל בסיס תשלום יומי.

הפתרון, לחפש דרך קבוצות ברשת חברתית (פייסבוק/וואטסאפ )אפשרות להשאלה של כיסא מחברים בקבוצה או לבדוק אפשרויות השכרה שלא במסגרת השכרת הרכב, דרך אתרים וחנויות המציעות שירות שכזה.

טיפ בתוך טיפ! במקרה שבו הכיסא הוא כיסא מסוג הגבהה (בוסטר) בד"כ עבור ילדים שאינם תינוקות, ייתכן ולקנות כיסא במדינה אליה תגיעו יהיה זול יותר מזה שתשכרו בחברת רכב.

טיפ על תרופות

כנראה שאת הטיפ הזה כולם מכירים, אך חשוב לנו לתת דגש. כיום ניתן למצוא תרופות שונות (ללא מרשם רופא) בכל בית מרקחת, כמעט בכל יעד חופשה, בוודאי כזה שיוצאים אליו עם תינוק. אולם, אלו יהיה תרופות בעלות יצור ושם מחברה אחרת מזו שאתם מכירים, רגילים וסומכים מהבית (למרות שזו אותה התוויה רפואית).

קחו איתכם ערכת תרופות קלה, עם תרופות הבסיס שאתם מכירים, השתמשתם בעבר עבור התינוק ואתם יודעים שזה נתן את המענה. חופשה זה לא הזמן לנסות תרופות דומות מבחינת אפקט אך תחת ייצור אחר.

טיפ "אהה…. תקנו כבר שם"

אנחנו לא אוהבים שאומרים לנו בכל מה שקשור לתינוק " …. אל תסחבו עם זה, תקנו כבר שם, זה גרושים". יכול להיות שזה באמת גרושים, אבל יש דברים שאנחנו לא יכולים לסמוך על זה שנקנה שם לפני שנצטרך אותם, לא נוכל לסמוך על כך שזה שבאמת יהיה זמין ולא נצטרך לחפש שעות אחר אביזר או מוצר שאנחנו צריכים.

לכן, קחו איתכם את המוצרים שהילד צריך לפחות לכמה ימים (במקרה שהחופשה ארוכה) ובמהלך הימים הללו תתארגנו בנוחות על קנייה של מה שצריך.

טיפ מדרכות

מתברר כי, הדבר הזה שעליו הולכים בני אדם כדי לא להידרס ממכוניות בכביש, הוא לא מוצר זמין בכל יעד חופשה. זה קריטי במיוחד כאשר אתם מתניידים רגלית ועם עגלה (פרקטית אבל בעיקר בטיחותית).

 כיום ניתן לברר מידע מקדים על כל יעד מה תנאי ההליכה ברגל בסביבה (למשל, דרך מקום הלינה שהזמנתם). המידע הזה יעזור לכם להגיע עם עגלה מתאימה או עם מנשא שיכול להיות פתרון נוח יותר או חובת השכרת רכב כדי להימנע מהליכה ברחובות לא עבירים. מעבר עם עגלה באזורים לא עבירים יכול להפוך חופשה לסיוט תעבורתי וסיוט בטיחותי.

טיפ יתושים ושמש

הדבר המשותף לשמש ויתושים, הוא שצריך להגן על התינוק מפני שניהם. קחו איתכם תכשיר נגד יתושים שאתם יודעים שעובד על התינוק (מריחה, חשמלי וכדומה) וקרם הגנה מהשמש (אל תסתבכו עם רכישת מכשירים או  תכשירים שאינכם מכירים).

אם אתם ביעד חופשה חם, קחו איתכם ביגוד דק ארוך להגן על גוף התינוק מיתושים ומהשמש וכמובן גם כובע מתאים.

אם אתם עם רכב שכור, היערכו מראש לצורך של יצירת וילון הגנה מפני שמש במהלך הנסיעה (ניתן להגיע מהארץ עם שרוולי שמש לחלונות או בד להנחה על חלון המכונית וכדומה).

טיפ שגרת יום של התינוק

המטרה של חופשה היא לצאת משגרת היום  שלכם, אבל היא לא מחייבת יציאה מהשגרה עבור התינוק. כחלק מתכנון החופשה, במיוחד עם מתכננים לראות אתרים ואטרקציות, בררו מראש שעות פתיחה של המקומות, שעות עומס, האם יש סיורים במקום וכדומה. בהתאם לכך תאמו, הזמינו או הגיעו עד כמה שניתן בהתאם ללוח הזמנים שהתינוק רגיל מבחינת שינה.

טיפ פטור מתור

יש מקומות בהם יש תור, לדרכונים, כניסה לאתר פופולארי וכדומה. הרבה פעמים במקומות אלו יש כללים הנותנים עדיפות למי שמגיעים עם תינוקות וילדים. את תתביישו לנצל את הזכות הזו.

טיול עם תינוק בחו"ל

חופשה זה דבר חשוב עבורנו כהורים למילוי מצברים, לפסק זמן ולמנוחה משגרת לוחצת. זה שיש תינוק לא בהכרח מפריע. עם היערכות נכונה ותכנון, חופשה עם תינוק יכולה להיות הצלחה מסחררת.

צריכים רעיונות לחופשה עם תינוק? באתר צק אין אאוט תוכלו למצוא מגוון מסלולי טיול למשפחות.

תבלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

טיול עם תינוק בחו"ל

עוד בנושא באתר

רוצים לדבר איתנו?

עוד באתר בייביטוק

הזמנת תחתונים לילדים

מי שצריכה תחתוני בנות מעולים, ממש יפים וגם זולים. הגדולה שלי היתה איתם שנתיים ועכשיו אני מעבירה לקטנה. שימו לב שהמידות קטנות אז קחו מידה

קרא עוד »
אריזת ציוד לחופשה עם תינוק

רשימת ציוד לחופשה עם תינוק

הנה רשימה של ציוד תינוקות חיוני לחופשה, הכוללת פריטים כלליים ופריטים ספציפיים לטיסה: פריטים כלליים פריטים ספציפיים לטיסה טיפים לאריזת ציוד לתינוק לחופשה אני מקווה

קרא עוד »
קסילופון

השוואת קסילופונים לפעוטות

קסילופון הוא כלי נגינה פשוט וקל לנגינה, אך הוא יכול לייצר מגוון רחב של צלילים. בשל כך, הוא נחשב לכלי נגינה מצוין לילדים, כולל תינוקות.

קרא עוד »